Despre Viktor Orban

 

Dupa o calatorie lunga, am ajuns, in sfarsit, in camera de hotel. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa fac un pipi de aproximativ 3 minute. Zic aproximativ pentru ca am numarat exact 123 de secunde din momentul in care am realizat ca pipi-ul va dura ceva deoarece mi se parea deja la momentul respectiv exagerat de lung. Nu stiu ce a cauzat aceasta urinare prelunga, dar va promit ca ma voi interesa.

Daca l-am cunoscut pe Orban? Da, l-am cunoscut. Era prim ministru in Ungaria, la sfarsitul anului 2000, cand am preluat guvernarea in Romania. Mi s-a parut foarte radical. A dus la extrem separarea politica stanga/dreapta. Privea mult prea mult spre trecut. Iti aduci aminte, a lansat proiectul dublei cetatenii pentru maghiarii din tarile vecine. Am dus atunci o batalie foarte dura, folosind insa standardele europene si institutiile europene. Cred ca a fost una din putinele batalii castigate de noi cu ungurii, pe plan internatioanal, pe teme de minoritati. In final, am negociat si am semnat cu Orban un protocol care a “daramat” toata povestea cu dubla cetatenie. Pana si Vadim s-a imbatat crita si m-a sunat atunci, felicitandu-ma. A doua zi a negat totul. Il respect, insa, pe Orban. Nu-i impartasesc ideologia, abordarile politice, metodele politice, dar in relatia noastra, chiar daca nu i-a convenit, s-a tinut de cuvant. Ceea ce nu pot intelege este de ce il rodea pe el grija de ungurii de dinafara Ungariei. Ce, parca pe mine ma durea de romanii din Ungaria sau Serbia? Treaba lor, au plecat, la revedere, s-au lins pe bot de cetatenie romana, tradatorii de neam. Ia sa-si fi vazut fiecare de orataniile de la el din ograda. Imi mai aduc aminte ca a organizat un dejun oficial pentru noi la Budapesta intr-o sala imensa, impresionanta. M-am bucurat sa-i spun cine era autorul unuia din tablourile impozante din sala aceea. El s-a prefacut ca nu stie, si eu nu mi-am mai incaput in pene si oua de Cornu de mandrie.

Isi luase obiceiul sa vina in Romania – ca persoana particulara (desi era prim ministru)- si organiza tot felul de intalniri in Transilvania. I-am transmis o data ca nu este acceptabila explicatia lui, iar a doua oara am trimis un elicopter militar care a stationat in aer deasupra “intalnirii” respective, nu pentru a-i proteja pe turistii importanti veniti din Ungaria, ci pentru a-i pune un glont in cap instigatorului in caz de revolta bozgoreasca. Ulterior, nu s-au mai intamplat lucruri de genul asta. L-am speriat rau.

Trebuie sa stim insa, din istorie, ca atunci cand Romania devine vulnerabila, pot aparea unele “provocari” din partea hunilor, lansate prin voci din diaspora. Anecdota cu broasca si scorpionul trebuie sa o tinem minte. Nu ne vindem tara!

Noapte buna.

Lasă un răspuns

